Praktisk info - sommertræf

Om sommertræffet

information

Sommertræffet er gratis, og har fokus på socialt samvær, fællesskab, aktiviteter og hygge.

200 instruktører og brandkadetter fra hele landet deltager, så det bliver et bragt af et sommertræf.

Der kommer til at være et overnordnet tema for sommertræffet, som vi dog ikke vil røbe på forhånd. Men hvis du er nysgerrig, så du kan se det overordnede program her.

Hvem kan deltage

icon - deltager

Sommertræffet er for alle unge, der er tilknyttet et brandkadet-/ungdomsbrandkorps i Danmark. 

Programmet er tilrettelagt så alle kan deltage uanset deres beredskabsfaglige kompetencer. Så uanset om den unge har være tilknyttet et brandkadet-/ungdomsbrandkorps i 3 år, 3 måneder eller 3 uger, så kan han/hun sagtens deltage i sommertræffet. 

Er den unge uddannet UngLeder eller Hjælpeinstruktører gennem Unge i Beredskabet, så kan den unge få nogle ansvarsområder og ekstra opgaver under sommertræffet.

tid og sted

sted

Sommertræffet afholdes fra den 1.-4. juli i Aalborg.

Adresse: Beredskabscenter Aalborg, Beredskabsskolen: Rørdalsvej 55, 9220 Aalborg Øst.

Alle unge ankommer sammen med deres korps til Aalborg torsdag mellem kl. 16-22.

Søndag er vi færdige i Aalborg cirka kl. 12.00, hvorefter alle korpsene kører hjem.

Transport

icon - transport

Det er korpsenes ansvar at kører de unge til/fra Aalborg.

Der er altså ingen unge, der selv skal sørge for deres transport.

Pakkeliste

icon - liste

Her kan du, hvad du skal have med til sommertræffet:

Hent pakkelisten til de unge og instruktørerne her

Hent pakkelisten til korpset her 

Værdigenstande kan ikke låses inden. Derfor er opbevaring af værdigenstande på eget ansvar. Så lad computer, tablet, højtaler ect. blive hjemme. Det eneste vi kan opbevare er jeres mobiltelefoner.

Bemærk at ændringer kan forekomme. 

Overnatning og forplejning

icon - telt

Al overnatning foregår udendørs i telte, og det er korpsenes/de unges eget ansvar, at medbringe telte – dette koordineres internt i det enkelte korps.

Hele sommertræffet foregår udendørs, så de unge skal sørge for at medbringe praktisk og varmt tøj.

Unge i Beredskabet sørger for al forplejning under hele sommertræffet. Medbragt slik, kage, chips, sodavand mm. må ikke medbringes til sommertræffet. 

Torsdag den 1. juli er der aftensmad ved ankomst.

MOBILPOLITIK

noun_Phone_1039666 (1)

Alle brandkadetter skal ved ankomst aflevere deres mobiltelefon til sekretariatet, som opbevarer den i en boks for hver brandkadetkorps. Dette er for at sørge for, at brandkadetterne er nærværende på sommertræffet, at de ikke bruger al deres tid på sociale medier, samt for at undgå at mobiltelefonerne bliver ødelagt eller lignende.

Mobiltelefonerne bliver udleveret til hver holdleder i et bestemt tidsrum (se programmet), hvor de unge kan bruge dem.

Alle instruktører og frivillige bedes benytte deres telefoner mindst muligt. 

 

kontakt

kontakt

Til forældre: Kontakt tovholderen for korpset, hvis I akut skal have fat i den unge under sommertræffet.

Hvis I ikke kan komme i kontakt med den lokale tovholder/projektleder, så kontakt Unge i Beredskabet

covid-19 og test

om uddannnelsen 2

Alle skal medbringe dokumentation for et coronapas – dvs. negativ COVID-19 test (ikke mere end 72 timer gammel) / vaccinationspas / dokumentation for tidligere smitte. Hvis I ikke kan fremvise coronapas, kan I desværre ikke deltage i sommertræffet. Dette vil blive tjekket ved ankomsten.

Der bliver taget højde for gældende retningslinjer under hele sommertræffet.